tiistai 18. marraskuuta 2014

Joulukalenteria metsästämässä

Tänäkin vuonna pitää lapsille saada itsetehty joulukalenteri.
Viime vuonna joulukalenteri näytti tältä. 


Olinkin tähän kalenteriin aika tyytyväinen. Jotakin samantyylistä on mielessä myös tälle vuodelle. Jotakin vanhaa, jotakin uutta, jotakin lainattua (hah,  Pinterestistä!) ja ehkäpä ujutan kalenteriin jotakin sinistäkin. No en sentään. ;) Mutta tämän vuoden jouluväriäni, vihreää, sinne voisi ripauttaa!
Onko teillä tapana tehdä joulukalentereita? Millaisia?


Projektina: makuuhuone




Projekti olohuoneen lisäksi kesken on projekti makuuhuoneessa. Päätyseinä kaipaa edelleen maalia, kattolamppu puuttuu, verhot puuttuvat ja mattokin kaipaisi ehkä jotakin päivitystä. Toisaalta. Ei tuo nyt ihan paha näinkään ole. Päivitin jo jokin aika sitten makuuhuonetta heittämällä päiväpeitoiksi varatäkkimme, siirtämällä olohuoneesta Hmetexin tyynyn sängyn päälle ja ostamalla yhteen tyynyyn Annon pellavaisen tyynyliinan. Kerro nyt kuitenkin minulle, minkälaisen kattolampun sinä tuonne hommaisit? Hankintaan johtanut vinkki palkitaan! ;)



perjantai 14. marraskuuta 2014

Eteisessä näyttää tältä

 Eteisessä näyttää tällä hetkeltä tältä. Itse asiassa siis melko samanlaiselta kuin aiemminkin. Pieni muutos on kuitenkin tapahtunut. Pohdin pitkään, minkälaisen penkin/ säiltyslaatikon ostaisin eteisessä olevien kahden ruskean laatikon tilalle. Ja sitten ykskaks tajusin, että laatikothan voi suihkumaalata (Miksi en ollut sitä aiemmin keksinyt?!) Niinpä purkillinen valkoista maalia suihkupullosta koreihin ja nythän ne passaavat siihen ihan kivasti. Plussana se, että laatikoissa olevat tavarat saivat säilyttää paikkansa ja hei, aika halpaa!

 Eteisessähän on muuten muutama muukin itse tuunattu juttu. (Idea naulakkoon onnapattu aikoinaan ihanasta Puistolassa -blogista.)


tiistai 11. marraskuuta 2014

Koristeita

Kaapista löytyi puupalloja ja Pinterestistä löytyi ideakuva. Viidessä minuutissa meillä oli valmiina (kuusen)koristeita, jotka olivat just eikä melkein minun makuuni. Ja mukavinta oli, että nämä koristeet syntyivät yhdessä lasten kanssa!

 Hommaan tarvittiin valkoista paperilankaa, viisi tai kuusi puupalloa ja sakset.
 Pujoteltiin helmet naruun, solmu tiukasti ja yhteissolmu lenkiksi.
Erittäin helppoa ja mukavaa. Yksinkertainen oli taas kerran kaunista!

sunnuntai 9. marraskuuta 2014

Olohuone odottaa

Olohuone odottaa joulua. Pyhäinpäivän jälkeen siirsin oranssin värin nopeasti syrjään ja palasin valkoiseen ja harmaaseen. Joulun lähestyessä joukkoon heitetään tänä vuonna tumman vihreää ja vaaleaa puuta. Ja kynttilöitä tietysti! Tai niitähän keitoksessa jo onkin, mutta lisätään aina sitä mukaan kun kulkusten ääni voimistuu.










keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Aulassa Annoa






Projekti olohuone alkoi edetä jo uhkaavasti muutamia viikkoja sitten, kun iskin silmäni Annon mallistosta mattoon, jonka ajattelin sopivan lattialle kuin nenän päähän, mutta pah. Ensinnäkin se oli liian pieni ja toiseksi maton kuviotkin riitelivät iloisesti muun olohuoneen kanssa. Onneksi huomasin kokeilla mattoa yläkerran aulaan ennen kuin vein sen takaisin kauppaan, sillä sinnehän se sopi salmiakkiruutuineen mustan himmelimme kaveriksi! Vai mitä?;)

sunnuntai 2. marraskuuta 2014

Enemmän oranssia

Olen tosiaan maininnut useaan otteeseenkin etten pahemmin välitä halloweenin juhlinnasta. Jotenkin minusta olisi luontevampaa edes puhua juhlasta jollakin muulla nimellä...kurpitsajuhla, kummitusjuhla tai jotakin sinne päin. No, minullekin on kuitenkin monestakin suunnasta käynyt selväksi, että lapsille tämä juhla on hauska ja odotettu. Lapsen näkökulmasta juhla antaa varmasti melko turvallisesti tilaisuuden käsitellä jänniä juttuja. Ja olenpa huomannut, että etenkin niille pikkuneideille, jotka ovat pienestä iästään huolimatta tarkkoja ulkonäöstään, on ihan helpottavaa, kun kerrankin oikein käsketään olemaan ruma ja pelottava. Näistä lähtökohdista päätimme viettää hmm...kummitusjuhlaa pienellä porukalla kotona. Mukaan kutsuttiin pari parasta kaveria ja ihanat pikkuiset serkkupojat. Ja täytyy myöntää...koristeluita tehdessä innostuin kyllä näistä juhlista entistä enemmän...ties vaikka ensi vuonna pitäisi isommatkin pirskeet!(Nuorena tyttönä aina naureskelin äidilleni, joka puhui kemuista, kun lähdimme ulos juhlimaan...pirskeet kuulostaa ihan varmasti yhtä huvittavalta ja...oi, vanhalta.)
Ja hei, varokaa kuvayliannostusta!